سه شنبه, ۶ آبان , ۱۳۹۹
15:08:03 - دوشنبه 26 فوریه 2018
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پیوند اعتقادی؛ محکم‌ترین نوع پیوند/خدا؛ حلقه وصل این پیوند
پیوند اعتقادی؛ محکم‌ترین نوع پیوند/خدا؛ حلقه وصل این پیوند
گروه فعالیت‌های قرآنی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که پیوند ایمانی و اعتقادی پیوند ناگسستنی است، اظهارکرد: پیوند اعتقادی محکم‌ترین پیوند بین انسان‌هاست زیرا حلقه وصل این پیوند خداوند است. به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، امروز دوشنبه، هفتم اسفند در جلسه هفتگی […]

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که پیوند ایمانی و اعتقادی پیوند ناگسستنی است، اظهارکرد: پیوند اعتقادی محکم‌ترین پیوند بین انسان‌هاست زیرا حلقه وصل این پیوند خداوند است.

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، امروز دوشنبه، هفتم اسفند در جلسه هفتگی تفسیر قرآن‌کریم که در مدرسه علمیه معصومیه(س) خرم‌آباد برگزار شد، در تفسیر ایات ۴۵ و ۴۶ سوره مبارکه هود با مضمون «وَ نادي‏ نُوحٌ رَبَّهُ فَقالَ رَبِّ إِنَّ ابْني‏ مِنْ أَهْلي‏ وَ إِنَّ وَعْدَکَ الْحَقُّ وَ أَنْتَ أَحْکَمُ الْحاکِمينَ قَالَ يَا نُوحُ إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَهْلِكَ ۖ إِنَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صَالِحٍ ۖ فَلَا تَسْأَلْنِ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ ۖ إِنِّي أَعِظُكَ أَنْ تَكُونَ مِنَ الْجَاهِلِين» گفت: این دو آیه سرنوشت دردناک فرزند نااهل نوح را بیان می‌کند.
وی با بیان این‌که حضرت نوح(ع) ۹۵۰ سال تبلیغ کرد در این مدت تعداد اندکی ایمان آوردند، اظهارکرد: قوم نوح قوم لجوج و دنیاپرست بودند و حضرت نوح آن‌ها را تهدید کرد که اگر ایمان نیاورید شما را نفرین می‌کنم و عذاب الهی بر شما نازل می‌شود.
آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که بعد از آن حضرت نوح به امر خدا شروع به ساخت کشتی کرد، خاطرنشان کرد: کشتی نوح دارای ۹ طبقه بوده و داخل هر طبقه حجرات مختلف قرار داشت.

خبر جدید  حدیث‌نگاشت/ ثواب آموزش قرآن به فرزندان

پیوند اعتقادی؛ محکم‌ترین پیوند بین انسان‌ها/حلقه وصل این پیوند خداوند است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: سرانجام حضرت نوح و افرادی‌که ایمان آورده بودند سوار کشتی شدند در میان قوم نوح همسر و یک فرزندش به نام کنعان ایمان نیاوردند و سوار کشتی نجات نوح نشدند.
امام‌ جمعه خرم آباد گفت: مضمون آیه ۴۵ هود آن است که حضرت نوح ندا داد که خدایا فرزندم از اهل من است و وعده تو هم حق است این در حالی‌است که خدا وعده داده بود که کافران را غرق کند.
این مفسر قرآن کریم اضافه کرد: آنجا خداوند به نوح دستور داد از هر موجودی یک جفت و تمام اهلت و آن‌چه که ایمان آورده بودند را سوار کشتی کن در این‌جا کلمه «اهلک» آمده است کمااینکه خواسته حضرت نوح این بود که خدایا فرزندم را نجات بده اما خداوند فرمود فرزند تو از اهل تو نیست و فرزند تو عمل غیرصالح است، مبادا از چیزی که نمی‌دانی سؤال کنی.
وی با بیان این‌که آیه ۴۵ درخواست نوح از خدا برای نجات فرزندش و ۴۶ پاسخ خدای متعال است، ادامه داد: در این دو آیه این سؤال مطرح می‌شود که چرا نوح با آن‌که می‌دانست که فرزندش ایمان نیاورده اما با این وجود از خدا خواست که فرزندش را نجات دهد.
آیت‌الله میرعمادی خاطرنشان کرد: در پاسخ به این سؤال باید گفت که رابطه عاطفی فرزند و پدر اقتضا می‌کند تا آخرین لحظه به یاد فرزندش بیفتد، این در حالی‌است که در آیه قبل خداوند گفته بود خودت و اهلت را سوار کشتی کن که خداوند پاسخ روشنگرانه داد بدین معنا که وعده خدا حق است اما فرزند تو از اهل تو نیست.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: نکته دوم این است که خداوند فرمود فرزند تو از اهل تو نیست به چه معناست، برخی مفسران گفته‌اند که فرزند نوح فرزند تنی نوح نبوده بلکه فرزند زنش از شوهر دیگری بوده است.
امام‌ جمعه خرم‌آباد اضافه کرد: برخی مفسران بر این باورند که فرزند نوح شایستگی و اهلیت برای انتصاب به نوح را نداشته است و خداوند هم به آن حضرت فرمودند که فرزندت به‌دلیل اعتقادی و به‌دلیل رفتار غیرعملی هیچ‌گونه تناسب و اهلیت با تو ندارد.

خبر جدید  حدیث‌نگاشت/ ثواب آموزش قرآن به فرزندان

نوع پیوند انسان‌ها متفاوت است

این مفسر قرآن‌کریم با بیان این‌که نکته قابل توجه در این آیه آن است که خداوند به حضرت نوح می‌فرماید فرزند تو عمل غیرصالح است، تصریح کرد: برخی مفسران در باب این جمله گفته‌اند که فرزند نوح صاحب رفتار زشت است اما برخی دیگر از مفسران گفته‌اند که فرزند ناخلف نوح تا حدی گناه و معصیت کرده که مجسمه غیرصالح و تجسم غیرصالح است.
وی افزود: براساس آیات قرآن نوع پیوند انسان‌ها متفاوت است، یک نوع پیوند پیوند نسبی یا خونی است که پدر مادر برادر و خواهر در زمره پیوند نسبی یا خونی به‌شمار می‌روند.
آیت‌‌الله میرعمادی گفت: یک نوع پیوند از نوع سببی است که از طریق ازدواج حاصل می‌شود، یک نوع پیوند هم پیوند اجتماعی است که پیوندهای اخوت برادری دوستی همکار بودن رفیق بودن و دوست بودن در شمار پیوند اجتماعی هستند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: اما نوع دیگری از پیوند در قرآن با عنوان پیوند اعتقادی مطرح است که محکم‌ترین پیوند بین انسان‌ها است زیرا حلقه وصل این پیوند خداوند است به‌معنای دیگر این پیوند زوال‌ناپذیر است.

خبر جدید  پذیرش FATF لطمه بی‌بازگشت به کشور است



داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بانک پاسارگاد